reklama

O Chudákovi Slovákovi

Urobila som si malý prieskum verejnej mienky. Zaujímalo ma, či aj ostatným ľuďom stúpne adrenalín aspoň 3x denne-podľa toho, koľko vecí treba vybaviť. Niekoľko hodín som strávila čítaním rubriky Sťažnosti na blog.sme.sk a neskôr som na sociálnej sieti vyhlásila pátranie po najhorších skúsenostiach so slovenskými službami. Zhrňme si početných respondentov do jedného a nazvime ho Chudák Slovák. Predstavme si, že Chudák Slovák mal dnes veľmi dlhý a blbý deň plný vybavovačiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zanadával hneď, ako ráno vyšiel z vchodových dvier paneláku. Mínové pole v podobe psích výkalov sa mu ani dnes úspešne prejsť nepodarilo. Šúchajúcimi nohami sa doplichtil na zastávku. Pred príchodom autobusu si kúpil jednorazový lístok, pretože platnosť trojmesačného mu práve včera vypršala. Vystúpil pred Dopravným podnikom Bratislava, aby si platnosť obnovil. Tešil sa, pretože bol držiteľom karty nového projektu Bratislavská mestská karta. Investoval do nej desiatky eur, aby následne mohol využívať všelijaké zľavy po celom meste, vrátane DPB. Vystál si rad, zaplatil za električenku, pozdravil tetu za okienkom a utekal k ďalšej méte. Po ceste z vrecka náhodou vylovil účet z DPB a nechápavo sa naň zahľadel. Sľúbená 10% zľava odpočítaná nebola. Stihol sa k priehradke vrátiť, no odbili ho so slovami: Prepáčte, pane, ale platnosť vašej Bratislavskej karty onedlho vyprší a trojmesačná platnosť cestovného lístka túto dobu presahuje. Keby ste si nechali pred kúpou lístka kartu znova aktivovať, zľava by bola uplatnená. Aby článok nebol príliš dlhý, dohodnime sa, že pán Slovák je zmierený flegmatik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S úžasom v tvári sa odtackal z pobočky Dopravného podniku. Teraz už so síce bez zľavy, no predsa nabitou električenkou nasadol do autobusu, smerujúceho na poštu. Pred dvoma mesiacmi si Chudák objednal skateboard z USA, aby mu ho doručili ešte pred tým, ako príde jar. Mávajúc žltým lístočkom zastal pred priehradkou. Počkajte, pozriem sa... Balík ešte nedorazil. Včera Chudák telefonoval s Američanmi, ktorí ho ubezpečili, že tovar bol na Slovensko expedovaný pred šiestimi týždňami. Po tom, čo ho tučná strapatá zakomplexovaná a vrcholne nepríjemná pani za okienkom poslala kade ľahšie, vybral sa Chudák na obed.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kúsok od pošty sa nachádza slovenská reštaurácia Slovak Pub. Ešte tam nebol, no vraj tam majú lacný vyprážaný syr. Pri vstupe, či skôr výstupe po dlhých schodoch ich bral po dvoch, tak sa už na syr tešil. To sa dalo čakať, pomyslel si Chudák, keď mu ho po dvadsiatich minútach čakania priniesli studený. Počas čakania na účet za obed sa však rozhodol byť asertívny. Nech mi dajú aspoň zľavu! Rozhodnutý konečne sa postaviť nepsravodlivosti otvoril ústa, no do reči mu skočila mladá čašníčka. Bude to päť eur aj osemdesiat centov. - Prepáčte? Kamarát mi hovoril, že on tu za syr minule platil o polovicu menej! Vysúkal zo seba Chudák. Opäť s úžasom na tvári a tlakom hodným chorého seniora. Tak, ale to mal on určite syr pre študenta! - Ale ja som tiež študent! - To ste mali nahlásiť vopred, ja som to tak už nablokovala! Chudák napokon zaplatil päť eur aj osemdesiat centov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň sa však ešte ani zďaleka neskončil. Opäť na sedačke autobusu, cítiac sa ako v útrobách mixéru, kričí Chudák medzi výmoľmi: Aha, cesta! Ja viem, starý vtip, ale dokonale vystihuje aktuálnu situáciu slovenských ciest. Prežil, vystúpil, hor sa do Slovak Telecom-u. Tento mesiac tam chodí častejšie než do kostola. Dobrý deň, som tu už tretíkrát. Pokazil sa mi Magiobox, tak som ho prišiel vymeniť, no zaúčtovali ste mi poplatok. Minule som tu bol kvôli tejto reklamácii. Najnovšie som si všimol, že môj nový box nenahráva, s kľudom vysvetlil pán Slovák. No, ale v zmluve máte v kolonke nahrávací-nenahrávací zaškrtnutú druhú možnosť! Samozrejme, keď bol pán Slovák v Telecome podpisovať zmluvu, nikto sa ho na nahrávanie nespýtal. Pracovník svojvoľne zaškrtol políčko. Pred pár týždňami sa podobná vec stala jeho mame u konkurentov z UPC. Na objednaný box čakala večnosť a niekoľkokrát bola nútená osobne navštíviť pobočku, kde jej donekonečna arogantne vysvetľovali, že box je ešte u kuriéra. Pri spomienke na matku a ostatné hrôzy dňa flegmatický Chudák v Telecome začal kričať. A konečne zmluvu upravili v súlade so zákonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po ceste domov sa ešte zastavil v Bille na Dlhých Dieloch, aby si kúpil na večeru mäso a zemiaky. Pri platení si všimol, že mäso, ktorého záručná doba platí ešte dva dni, je plesnivé. Toto mäso si neprosím, povedal predavačke. Tak ho choďte vrátiť tam, odkiaľ ste ho zobrali! Chudák Slovák...

Keď sa konečne vrátil domov, ľahol si pred telku, že si odpočinie. O šiestej chodí detektívny seriál, jeden z mála programov, na ktoré sa dá v dnešnej dobe pozerať. Ospravedlňujeme sa za zmenu času vysielania programu.

Martina Gregorová

Martina Gregorová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia mi vravia, že som čitateľná ako kniha a neviem zakrývať pocity. Smejem sa nahlas, nudím sa očividne a na hlúpe otázky neodpovedám. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu